Say No To Malingsia

Betapa Menyebalkannya Malingsia !!!!!!

Kamis, 24 Januari 2008


Malingsia, eh, Malaysia, memang menyebalkan. Beberapa waktu yang lalu warga negara kita dipukuli oleh polisi Malingsia padahal dia sedang menjadi duta bangsa Indonesia. Ya, polisi yang adalah aparat negara tega menganiaya orang dari Indonesia meskipun dia tidak bersalah. Mereka awalnya tidak mau minta maaf, namun karena desakan dari Indonesia yang bertubi-tubi, akhirnya mereka minta maaf. Aparat Malingsia itu merampas hak orang Indonesia dari rasa aman.

Kemudian ada lagi kasus wanita TKI yang diperkosa oleh anggota RELA, semacam satpol PP-nya Malingsia. Keterlaluan sekali mereka. Untuk kasus ini, mereka belum minta maaf. Mereka merampas kehormatan wanita asal Indonesia.

Suasana panas itu diperparah oleh hadirnya Astro, sebuah televisi berbayar yang berbasis di Malingsia, yang dianggap melakukan monopoli terhadap tayangan langsung Liga Primer Inggris. Penggemar sepakbola di Indonesia melakukan protes keras atas praktik bisnis yang dilakukan oleh Astro itu sampai akhirnya Lativi mendapatkan hak untuk menyiarkan satu pertandingan siaran langsung EPL per pekan. Astro dianggap merampas hak orang Indonesia untuk menonton tayangan langsung liga Inggris

Kini ada kasus baru lagi. Lagu Rasa Sayange yang sejak jaman kita masih TK sering dinyanyikan saat berlatih Pramuka, digunakan oleh Malingsia untuk mempromosikan pariwisata negeri itu. Ya, lagu itu dirampas begitu saja oleh Malingsia tanpa ijin dari Indonesia. Parah… Mereka merampas hasil kebudayaan Indonesia.

Well, lagu ini kemungkinan besar memang lagu rakyat yang bisa dikategorikan sebagai folklore. Bisa jadi memang kita tidak bisa membuktikan hitam di atas putih bahwa lagu ini diciptakan oleh orang Indonesia. Namun, secara etika sebaiknya Malingsia tidak menggunakan lagu yang nyata-nyata berasal dari Maluku untuk mempromosikan kebudayaan mereka.

Benar-benar Malaysia telah merampas banyak hal dari Indonesia. Tidak heran jika di berbagai forum banyak yang menyebut Malaysia sebagai Malingsia. Ya, kita tahu bahwa maling adalah pencuri atau perampas hak orang lain.

Lebih daripada itu, Malingsia juga mengklaim bahwa wayang dan batik juga sebagai milik mereka. Mereka mengatakan bahwa Indonesia tidak mempunyai hak untuk mengklaim bahwa Wayang sebagai milik negara kita. Apa alasannya? Mereka bilang Wayang dibawa oleh orang Hindu pada jaman Sriwijaya pada abad ke tujuh dan pertunjukan seperti ini menyebar ke Langkasuka (Kedah), Palembang, Batavia and Temasik.

Terus, kalau Indonesia akan menggugatnya, Malingsia mengatakan bahwa Indonesia akan menemui jalan buntu:

But if Indonesia wants to pursue the matter, it will face a dead end and will also affect Malingsia-Indonesia relations,” kata pejabat Malaysia yang bernama Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Benar-benar parah si Malingsia itu. Mereka makin sombong saja, ya? Kita ganyang saja mereka?

—————————————————————————————

Yang menarik, kenapa kita kebanyakan kalah ketika berhadapan dengan malaysia? Atau mungkin mengalah untuk menang…he..he..he…semoga!!

39 komentar:

Afrianto mengatakan...

malingsia anjing..bangsat..apa nggak tau kau bahwa bangsa mu itu miskin budaya dan munafik. malaysia itu seluruhnya orang cina, india..kalian bangsa asli cuman bisa liatin…ngemis…bangga bangsa sendiri padahal sebenarnya kalian sedikit demi sedikit akan disingkirkan. mampus…

Afrianto mengatakan...

Ganyang malingsia...secepatnya..

anak indonesia mengatakan...

koo blog ihateindon di block ya?? tapi bagus sh. akhrnya gw nyari ihatemalay... eee ada. cekakakakkk. mampus luh malay..
oiaa, knapa d bilang malingsia?? padahal kalo malaysia pun tapapa. kn malay artinya malas. mereka is orng" malas yg maling budaya orang.. indONEsia..!
trus iklan visit malaysia masa aneka makanan nya SATE AYAM, trus rumah adatnya kalimantan gitu.. anjeeng dahh!
trus ya kalo dia ngomong th,,, aduuhh ribet bgd!! penegn gua tabokk mulutnayaaah!

bdakmlayu17 mengatakan...

oit babi... buka blog ni dulu...bangsat. dah la merempat dekat malaysia!!


http://indoncelaka.blogspot.com/

bdakmlayu17 mengatakan...

Yang menarik, kenapa kita kebanyakan kalah ketika berhadapan dengan malaysia? Atau mungkin mengalah untuk menang…he..he..he…semoga!!



indon kalah sebab indon lemah, lembik macam tauik anjing!! bwahahaha....

bdakmlayu17 mengatakan...

http://indonbabi.blogspot.com/
buka blig ini!!!

hack mengatakan...

INDON MALING

Siapa sebenar nya yang meniru dan mencuri Malaysia atau indonesial ? Indon mengaku semua nya adalah miliknya. Lagu rakyat, makanan,batik, pulau, laut, lautan, selat, tanah, bukit, gunung dan biawak komodo. Indon menuduh Malaysia mencuri, mencontek, maling dan sebagainya. Indonesia juga banyak menciplak hampir semua .....

Benderanya ditiru daripada bendera Poland. Lambang kerajaan pun ditiru dari poland. Sudah ada 2 yang indonesial tiru dari Poland. Hairan lah. Adakah ini kemungkinan atau memang mereka meniru. Memang indonesia dasar maling. Kalau Malaysia tiru bendera Amerika, sekurang-kurangnya Amerika menang perang dunia kedua. Poland kalah perang dunia kedua bong !!!... Apa yang hendak kamu banggakan dengan Poland. Malaysia beli kereta kebal (tank) dari Poland. Kah kahh kahhh !!!

Nama indonesiaL ditiru daripada India dan russia. india + sia = indonesia. Kononnya mereka beranggapan Indonesia adalah negara kuasa besar setaraf dengan India dan Rusia dan ingin menandingi Amerika. Nama pun mahu di tiru. Tiada nama lainkah. Kamu yang selalu mencuri identiti Negara lain dan bukan Malaysia. Apakah kamu kekeringan idea? Dasar peniru, penciplak, pencontek dan maling. Dia yang maling, mengatakan bangsa lain yang maling. Kalau dah bodoh memang bodoh.

Matawang nya pula ditiru daripada matawang Rupee dari India menjadi rupee-ah atau rupiah indonesiaL. Adakah ini juga kebetulan. Sudahlah nama negara hampir sama (Ind, India=indonesiaL) dan sekarang nama mata wang pula sama (Rupee=Rupee-ah=rupiah). Malangnya matawang Rupiah Indonesia hanyalah menjadi gelak ketawa di Malaysia. Ini adalah kerana nilainya yang terlalu amat rendah. Nilai satu juta rupiah (wow banyak tu) bernilai antara Ringgit Malaysia RM300 hingga RM 400 sahaja. Kah Kahh Kahhh ...

Banyak lagi Indonesia mencuri idea dan budaya bangsa lain. Bangunan MONAS Indon juga ditiru daripada Washington Monument di Amerika.

Dasar maling memang bangsa maling. Semua mahu ditiru. Semua lagu inggeris dan melayu mahu di dangdut kan oleh orang indonesiaL. Saya pernah mendengar lagu Cindai Siti Nurhaliza versi dangdut nyanyian penyanyi populer indonesia maling ini. Malah banyak lagi lagu melayu dan inggeris. Tiru semua lagu di dunia ini lah dan kamu tidak perlu bersusah payah mencipta lagu. Dasar maling pemalas ...

Sulaiman Shamsuddin mengatakan...

woy b0d0..!! negara indon bangsat!! lakhanat!! negara miskin!! mrempat kt malaysia x malu ke..??
negara bsaq saja akal xde..kt indon xde pkerjaan ke..??
t0l0l..!!

Unknown mengatakan...

malay anjiiing.... lo klo ngerasa lebih hebat dr indonesia jangan cuma bisa maling dr indonesia..!!! sana tuh maling di negara2 lain yg menurut elo sama hebatnya... biar lo punya tank hebat jg percuma krn mental orang2nya mental MALING....

mohiz mengatakan...

Alaaa....apa nak diherankan, mana yang kutuk Malaysia tu, dari jenis yang tak sedar diri. Nyatanya dunia sendiri tahu, apa kebanyakan rakyat Indonesia buat kat Malaysia, minta-minta. Cari makan yang tidak ada di tempat mereka. Mereka yang protes ni bukan apa, irihati dan dengki dengan kejayaan Malaysia yang sudah banyak membantu rakyat Indonesia jadi senang. Tu pun tak sedar diri lagi, bila susah melanda depa, senget-senget muka minta kasihan, bila senang sikit bontot kita mereka gigit balik....tulah jenis manusia lupa kenyataan diri macam loe...goblok banget...

Cik Puan mengatakan...

Apahal nak bercakaran ini. Bukankah asalnya orang Indonesia dan malaysia ini asalnya satu bangsa? Sepatutnya fikir bagaimana untuk bekerjasama menjadi bangsa yang maju, bukannya bercakaran. Tak ada untung apapun bila bercakaran. Sebenarnya kedua-dua negara ini saling memerlukan.

yup kidal mengatakan...

bukan ape cik puan.....puak puak ni kn faham kolo kite berbahase dgn elok undang2 ingat d tangan sendiri kut...spesis ni..otak nye nk bergaduh je,tgk le yng dtg ke negare kite..sabung ayam pn ber tikam sesame sndiri...SABAR WAK SABAR......CARI BULUH LEMANG LAGI BAIK DARI CARI BULUH RUNCING..LEBARAN UDAH DEKAT...(MANGKUT HAYUN)

HERRY mengatakan...

sedar lah bangsa boyan(indonesia),bangsa kamu lebih banyak ada kat tanah air kami,1.8juta rakyat boyan ada kat malaysia,lepas tu jahat pulak tu.....tu pun bapak-bapak tak fikir ke

Owner mengatakan...

aku agak2 lah yang membuat blog ini tentu orang indon yang bukan beragama Islam..kamu kristian atau hindu?makanya kamu sengaja mahu menanam benih2 kebencian didlm diri bangsa di nusantara dan beragama Islam..kamu mahu melagakan kami kan??
kalau benar kamu ini kafir,makanya kalau kamu menang,kamu hny menang di dunia..tapi bila lu mati makanya dihumban terus ke neraka..!!!kami tak rugi bodoh...

*wahai org2 Islam di malaysia dan indonesia..sedarlah kalian semua bhwsnya segala isu2 panas dan sengaja diapi2kan ini semua niat halus dan jahat si kafir yg mahu kita yang beragama Islam di asia tenggara ini menerima nasib yang sama seperti di Iraq,Afghanistan,Palestin dsb.. cuma tinggal kita shj lagi mereka tunggu mahu merampas keamanan kita!!!yang kita perlu musuhi adalah si KAFIR!!!sedarlah kalian semua!!jangan jadi bodoh n menurut hawa nafsu...ingatlah kembali sejarah yg pernah terjadi pada negara lain...INSAFLAH kalian semua!!bangkit menentang kafir..bukan yg seIslam!!!

Indon Bodoh mengatakan...

Tiada gunanya berbicara dgn orang otaknya di lutut...udah cukup ilmu ke nak ganyang malingsia mu ini...apa kata kamu bawa gerudi dan goyang gerudi disini..iya sume akan aman gitu

Unknown mengatakan...

indon taunya nyalak aja kong kong kong

RinduKu mengatakan...

aku setujulah dangan Cyanonis ..mmg orang yang buat bolg ni adalah kafir laknatullah..yang suka orang2 Islam dikedua2 buah negara bergaduh...yang bg respond kat blog ni byknya org Islam...so, kena fikir baik2lah..dah memang asal kita serumpun..apa nak dihairankan sgt..kalau budaya sama.takde maknanya budaya tu nak dicuri2...lagi sedih kalau agama kita tergadai.. maka dengan itu org Islam dikedua2 buah negara..Indonesia dan Malaysia..tolong fikir-fikirkan padah kalau kedua-dua buah negara ini berperang.

SeV mengatakan...

Kemudian ada lagi kasus wanita TKI yang diperkosa oleh anggota RELA, semacam satpol PP-nya Malingsia. Keterlaluan sekali mereka. Untuk kasus ini, mereka belum minta maaf. Mereka merampas kehormatan wanita asal Indonesia.
***macam mane pulak dengan kes² rogol rompak samun peras ugut yg indon buat kt malaysia ni..? aku rasa kes ni lagi byk berlaku dari 1 kes kat atas tu...tu pn nk kecoh haram...bape byk dh rumah kt malaysia ni kena samun bunuh ngn indon keparat? ade ktorg bising macam korang..?

Suasana panas itu diperparah oleh hadirnya Astro, sebuah televisi berbayar yang berbasis di Malingsia, yang dianggap melakukan monopoli terhadap tayangan langsung Liga Primer Inggris.
** come on la wei tu la buktinya korang x competent. x pandai nk bisnes pastu bile dh kalah salahkn orang yg menang. kalau indon ni pandai bisnes xde la ekonomi indon jadi cam pantek.

nk ganyang malaysia..? datangla wei x belajar ke dulu askar2 korg merempat kt dalam hutan...konfrontasi konon last2 askar sendiri kebuluran. kalo nk ganyang pn fikir la dulu...saudara sendiri kt padang tu baru lepas kena bencana....fikir la ape yg akan jadi dengan indon yg cari rezeki dekat bumi bertuah malaysia ni.

HANG NI BODO KA?

ZAM mengatakan...

Kami juga tak mahu tarian pendet yang buka aurat tu...jelas bertentangan dengan Islam. Kami tak mahu Malaysia dilanda bencana gempa bumi akibat ambil budaya yang dimarahi Allah....taubaatlah kamu..di Indonesia agaknya mereka ingat kami mahu ke budaya khurafat ini. Ambillah kamu budaya ni....Itu sbb Allah turunkan bala jadi insaflah...kamu semua..amin.

ZAM mengatakan...

Buat apa gadoh2 nanti apa dapat. saya pergi ke Bandung dulu ambil 2 gadis Indonesia main sekali lagi bagus....hisap sana hisap sini tak gunan buluh runcing tapi guna buluh laen...lagi sedap pakai buluh ni...memek kena buluh...auwww sedap kata cewek tu...gaduh atas katil lagi sedappp...waduhhh..bestnya jilatin memek indon...

roo90 mengatakan...

bangse merempat kat malaysia xtau bersyukur..bodo mcm babi

Unknown mengatakan...

kalo mati perang dengan malaysia maka kita syahid wahai sahabat....maka bunuh malaysia...malaysia gag ubahnya israel yahudi di asia....maling....israel maling palestina....malaysia maling ambalat....ooooo malingsial

Jimmy mengatakan...

AYO RI 1,TABUHKAN GENDERANG PERANG,KAMI ANAK BANGSA TELAH MUAK TERHADAP SIKAP MALAYSIA YANG SELALU MERENDAHKAN HARKAT DAN MARTABAT BANGSA INDONESIA,HANYA ADA SATU KATA UNTUK MALAYSIA YAITU PERANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG.

basroyriet mengatakan...

malingsia koplok, jangan tambah sombong kau, dengan sejumlah berita yang sudah beredar masih saja kau sombong.. belegung siah..

FaizalRSD mengatakan...

STUPID INDONESIAN BLOG EVER!KAFIR LAKNAT!MOGA INDONESIA DIHAPUSKAN DARI MUKABUMI DENGAN MALAPETAKA ALAM.AMINNN!!

rully mengatakan...

malingsia????
maling lanjut usia y????
hahahahahaaaa.....
dsaar negara miskin wawasan...
apa yang bisa d banggain dari negara t????
budaya g pnya ciri khas g pnya....
warga pun jelex kaya anjing lagi ambeyen...
wkakakakakak.....
nafsu ja ga aku liat orang malay tai...
udah lah...

mati ja lah kalian semua...
g da guna kalian hidup lo g pnya malu n harga diri...
bisa na cm maling...
g malu pa???
ngaku kaya tapi maling....
sebenar na kalian t BODOH...
KELEDAI....
DASAR MANUSIA TAI....
WKAKAKAKAKAKAK.....

MALING2 MALING...
BAHASA JA G PNYA KALIAN...
LIHAT INDONESIA KAYA AKAN BUDAYA BAHASA DAN SEMUANYA...
T ANUGRAH DARI TUHAN KARNA BANGSA KAMI SPECIAL DI MATANYA...
BERIBU PULAU BERIBU SUKU BERIBU BAHASA TETAP SATU BANGSA,, INDONESIA....
KAMI LAYAKNYA LIDI...
SATU MENYAKITKAN BERSATU MELUMPUHKAN....

MERDEKA BANGSAKU.....
HAHAHAHAHAHHAAAAAA

rully mengatakan...

malingsia????
maling lanjut usia y????
hahahahahaaaa.....
dsaar negara miskin wawasan...
apa yang bisa d banggain dari negara t????
budaya g pnya ciri khas g pnya....
warga pun jelex kaya anjing lagi ambeyen...
wkakakakakak.....
nafsu ja ga aku liat orang malay tai...
udah lah...

mati ja lah kalian semua...
g da guna kalian hidup lo g pnya malu n harga diri...
bisa na cm maling...
g malu pa???
ngaku kaya tapi maling....
sebenar na kalian t BODOH...
KELEDAI....
DASAR MANUSIA TAI....
WKAKAKAKAKAKAK.....

MALING2 MALING...
BAHASA JA G PNYA KALIAN...
LIHAT INDONESIA KAYA AKAN BUDAYA BAHASA DAN SEMUANYA...
T ANUGRAH DARI TUHAN KARNA BANGSA KAMI SPECIAL DI MATANYA...
BERIBU PULAU BERIBU SUKU BERIBU BAHASA TETAP SATU BANGSA,, INDONESIA....
KAMI LAYAKNYA LIDI...
SATU MENYAKITKAN BERSATU MELUMPUHKAN....

MERDEKA BANGSAKU.....
HAHAHAHAHAHHAAAAAA

PUTRAMAHKOTA mengatakan...
Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.
PUTRAMAHKOTA mengatakan...

Asalamua..kepada semua warga dan penduduk indonesia kita semua adalah saudara islam wajarkah kita masih bergaduh dan berkelahi dalam keadaan dunia zionis yahudi yg cuba mengoyahkan institusi islam dan saya yakin ini agenda adalah yahudi...walau semusuh mana pun kita semua umat islam umat nabi muhammad, Al Quran adalah kitab suci umat islam

berkenaan dengan rasa tidak puas hati saya berpandangan bahawa rakyat indonesia sudah begitu ramai populasi nya di malaysia oleh itu untuk memperolehi hak keselesaan dalam 100% agak sukar dipenuhi, malingsia masih diiktiraf di bawah hak-hak asasi manusia (Undang-Undang Antarabangsa) kita memperjuangkan keadilan dan ramai penduduk warga indonesia selesa dgn keadaan di malingsia dan isu cubaan penderaan pembantu rumah sebenarnya banyak dilakukan olah majikan yang bukan berbangsa melayu (islam) dan kami saudara islam menghormati rasa perikemanusiaan itulah realitinya.

saya yakin kalau ramai rakyat indonesia di negara Amerika seperkara demikian pasti akan berlaku malah lebih teruk dari itu, begitu juga di Arab Saudi ramai warga indonesi masih bermasalah menetap di sana.

DAN CUBA FIKIRKAN SETIAP MANUSIA AKAN MELAKUKAN KESILAPAN DAN TIDAK KETINGGALAN JUGA WARGA INDONESI DI MALINGSIA banyak TERLIBAT DALAM KES JENAYAH DI MALAYSIA, INI KERANA TERLALU RAMAI WARGA INDONESI DI NEGARA MALINGSIA.DAN INI MENJADI SATU ISU PERUNDANGAN APABILA KITA MENETAP DI SESUATU NEGARA PASTI KITA AKAN MENGIKUTI UNDANG2 DI NEGARA TERSEBUT.

BERKENAAN DENGAN ISU KEBUDAYAAN KAMU WAHAI WARGA INDONESI KAMU SEPATUTNYA MEMPERTIKAIKAN ISU BUDAYA ISLAM YANG DIKRISTIANITIKAN (KRISTAN)ISU BUDAYA NEGARA MALAYSIA JUGA PERNAH DIPERMAINKAN OLEH BUDAYA BARAT OLEH NEGARA2 BESAR TETAPI KAMI TIDAK HAIRAN KERANA ISU TERKINI ADALAH AKIDAH UMAT ISLAM.

ALLAH HUAKBAR....KITA SAUDARA ISLAM

senyap mengatakan...

Sila teliti,apakah ini bener?

Criticism as Two Indonesian Soldiers Flee Lebanese, Israeli Battle in Taxi

Beirut, Lebanon. Lebanese media have lashed out at the UN Interim Force, which includes Indonesian soldiers, in Lebanon, calling it an “impotent” bystander after a deadly border skirmish between Lebanese and Israeli forces.

“The impotent international forces beat a retreat, left the place of combat and watched the unfolding events from afar,” said the daily As-Safir, which is close to the Shiite movement Hezbollah.

UNIFIL (United Nations Interim Force In Lebanon) had asked its soldiers only to “make a show of arms … against enemy forces,” the newspaper said on Wednesday. It had “encouraged [the enemy] with its reticence, without effectively intervening to prevent the Israeli aggression,” the newspaper alleged on Wednesday.

Lebanese and Israeli troops traded deadly fire on their tense border on Tuesday in the worst clash since the 2006 war between the Jewish state and the Shiite Hezbollah. Two Lebanese soldiers, a Lebanese journalist and a senior Israeli officer were killed.

The Al-Anwar daily mocked the multinational force, saying it “fulfills its role perfectly” when things are calm.

“But … when confrontations flare it is only a simple spectator, which contacts the two parties to try to restore calm and then submits a report to the Security Council,” the newspaper said.

Daily An-Nahar daily said: “The question is, what to do if the incident is repeated … in particular regarding the claimed role of UNIFIL.”

“Why did UNIFIL not help the army, at least by offering first aid?” it questioned, citing senior sources involved in calming the border tension.

It said an organization such as UNIFIL was “obliged to deal with the evacuation of casualties.”

On Tuesday, Hezbollah-run Al-Manar television aired images of two Indonesian soldiers, presumably from UNIFIL, leaving the site of the skirmish in a shared taxi.

New TV, which also sympathizes with Hezbollah, spoke of the “escape” of UNIFIL soldiers.

The UN force urged “maximum restraint” following the clashes along the so-called Blue Line, a UN-drawn border.

The acting force commander, Brigadier General Santi Bonfanti, flew to the site of the clashes and personally called on both parties to “stop firing in all the area.”

UNIFIL has some 13,000 troops from various countries stationed in southern Lebanon.

The force, which was set up in 1978 to monitor the border between Israel and southern Lebanon, was considerably beefed up in the wake of the 2006 war between Hezbollah and Israel.

Agence France-Presse

Aduh..dimana mauku letak KONTOLku?

senyap mengatakan...

INILAH.COM, Jakarta - Hubungan RI-Malaysia yang berlanjut pada perselisihan dipastikan akan merugikan kedua negara secara ekonomi. Karena itu, Presiden Susilo Bambang Yudhoyono (SBY) menekankan pentingnya mempertahakan hubungan kedua negara. Terutama, hubungan ekonomi kedua negara sudah sangat besar dan sangat signifikan.

"Investasi Malaysia di Indonesia dalam lima tahun terakhir (2005-2009) berjumlah 285 proyek investasi, berjumlah US$1,2 miliar. Investasi Indonesia di Malaysia berjumlah US$534 juta. Jumlah perdagangan kedua negara telah mencapai US$11,4 Miliar pada 2009. Hal ini menunjukkan bahwa hubungan ekonomi Indonesia dan Malaysia sungguh kuat," papar SBY dalam pidatonya mengenai sikap pemerintah terkait hubungan RI-Malaysia di Mabes TNI, Cilangkap, Jakarta, Rabu (1/9).

Selain itu, kata SBY, pariwisata kedua negara juga terkait erat. Jumlah wisatawan Malaysia yang berkunjung ke Indonesia adalah ketiga terbesar. "Dengan jumlah 1,18 juta orang, dari total 6,3 juta wisatawan mancanegara."

Tidak hanya di bidang ekonomi. RI dan Malaysia juga memiliki hubungan yang erat di bidang pendidikan. Jumlah pelajar kedua negara yang bertukar negara, dijelaskan SBY mencapai jumlah yang juga cukup tinggi. Sedikitnya, terdapat 13 ribu pelajar dan mahasiswa Indonesia belajar di Malaysia, dan 6 ribu mahasiswa Malaysia belajar di Indonesia. "Ini merupakan aset bangsa yang harus terus kita bina bersama, dan juga modal kemitraan di masa depan," tuturnya.[TJ]

amirul ridzuan mengatakan...

malingsia?????bkan endoneSIAL ke???hahaha..negara parasit..menumpng kesngn ngre malaysia yg ku cintai..endon yg ad kt malaisia boleh brambus lah..wrga malaysia halau dgn sunguh keji..ak pandang endoneSIAl sunguh hina..gila..ada otak pikir panjng2 dulu lah ye..bodoh!!!!!!!!!!

PEACE WORLD plz mengatakan...

Salam buat Muslimin Indonesia!
Salam keamanan buat Non-Muslim Indonesia!

1. I strongly believe! Aku sesungguh percaya blog ini DIBUAT OLEH ORANG ORIENTALIS atau kroninya, yang kepingin sekali melihat KITA RUMPUN MELAYU NUSANTARA ATAU MELAYU ISLAM BERPERANG, BERGANYANGAN, BERMUSUHAN - sebabnya dari dulu sejarahnya penjajah musuh kita enggak mahu kita bersatu dan hidup serumpun! AWAS saudara di Indonesia & Malaysia, ini blog imperialis modern yang kepingin memasuki dan menguasai Nusantara secara dasar "PECAH DAN PERINTAH"... Lihat saja apa sudah berlaku di negara2 Timur Tengah! Hidup Nusantaraaaaa!!!!!

2. I strongly believe... For info to Non-Muslim (Indonesia & Malaysia and throughout the world):
ALL Muslim adalah bersaudara. Haram menumpahkan darah saudaranya. Kepada Non-Muslim juga haram ditumpahkan darah mereka jika mereka itu baik, tidak memusuhi kita dan agama kita -Islam, bahkan mereka itu ingin hidup aman sesama kita. Mereka itu digelar Non-Muslim Zimmi.
Justeru, aku ENGGAK PUNYA KEPASTIAN sapaen yang punya blog ini! Maka ku bilang: AWAS! Gampang saja blogger ini musuh Melayu Islam Nusantara (sama ada dia ngaku Muslim tapi gak tahu spirit sebenar Islam ATAU Non-Muslim yang ingin menjadi musuh Islam)!

Jadi kepada orang yang aman, AWAS ya!
Ini gampang sekali kroninya IMPERIALIS atau ORIENTALIS!

wirasanubari mengatakan...

Kita memang se-agama, tapi Malaysianya ga tau diri. Mentang2 se agama islam, punya negerinya sodaranya di rampok.

Analoginya, seperti sodara nakal. .

Hey bung, Indonesia cinta damai! Presiden kami pernah bilang, 'Jangan mentang2 ingin diakui bangsa yg kuat langsung memutuskan perang. .'

Bangsa kami itu bangsa pejuang. TNI itu nasionalis! Sudah terbukti, Belanda, Inggris, pernah kalah sama kami yg modal peluru 10 biji dan rakyat banyak. .

Mental orang Indonesia bertempur sdh tidak diragukan lagi.

Nah, maka dari itu, diam itu, stoplah. Negaraku negaraku, negaramu negaramu.

Saya bukan bermaksud intimadasi atau menjelekkan negara kamu orang malaysia, tapi menanggapi kalian yg meremehkan kami. Karena saya sebagai orng Indonesia, tidak seperti kalian.

Unknown mengatakan...

Inilah yang terjadi apabila tidak mempunyai pelajaran. Allah bagi otak untuk fikir.
Cakap macam bukan orang Islam.
Up to you nak buat dosa or pahala.

PAK SUKIMAN mengatakan...

saya Sukiman seorang TKI DI MALAYSIA
pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos
sempat saya putus asa apalagi dengan keadaan susah
gaji istri saya itupun buat makan sehari2. sedangkan hutang banyak
kebetulan istri saya buka-buka internet Dan mendapatkan
nomor MBAH KASSENG (0853-4288-2547) katanya bisa bantu orang melunasi hutang
melalui jalan TOGEL dan dengan keadaan susah, terpaksa saya
hubungi dan minta angka bocoran TOTO DAN MAGNUM
angka yang di berikan waktu itu 4D yang nombor 1
ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat 269.jt Oleh Karna itu saya posting no HP MBAH KASSENG ini supaya saudarah-saudara ku di indonesia maupun di luar negri yang sangat kesulitan masalah ekonomi (kesusahan) jangan anda putus asa. Karna jalan masih panjang yang penting anda tdk malu atau takut menghubungi MBAH KASSENG. Semua akan berubah Karna kesuksesan ada pada diri kita sendiri. Yakin dan percaya bahwa itu semua akan tercapai berkat bantuan dari mbah AMIN.
MBAH KASSENG
NO: 0853-4288-2547 / +6285-342-882-547

Indra Kurniawan mengatakan...

MALAYSUCK MALAYDOG MALAYSHIT MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP MALAYPIG MALAYPOOP

Indra Kurniawan mengatakan...

Apa gak salah denger nih
Orang Malaysia suka diskriminasi terhadap Tionghoa dan India gitu Islam padahal ada lakum dinukum waliyadin
.

Indra Kurniawan mengatakan...

Ada orang Malaysia memperkosa di Indonesia hayo